У Полтаві – більше 500 інвалідів-колясочників

Ці півтисячі людей – окремий світ зі своїми проблемами, про які здорові люди інколи навіть не здогадуються. Про психологічні та фізичні бар'єри, які постають перед людиною зі статусом «інвалід-колясочник» – у нашому наступному сюжеті.

В Україні щодо інвалідів-колясочників предбачені окремі статті в законодавстві та спеціальні загальні державні будівельні норми.

/Ірина Твердохліб, провідний спеціаліст відділу по роботі з інвалідами «Спорт для всіх»

Закони створені дуже гарні, але, на жаль, їх втілення не настільки добросовісне та швидке, як нам би того хотілося - людям із інвалідністю/

Все залежить від самої людини - від того, як ти подаєш себе, як ти сприймаєш життєву ситуацію, в яку потрапив, говорить провідний спеціаліст відділу по роботі з інвалідами Полтавського обласного центру фізичного здоров'я Ірина Твердохліб, яка - сама інвалід-колясочник. Люди, які мають внутрішній стрижень, ідуть до своєї мети, знаходять роботу, створюють сім'ї, говорить Ірина.

Розповідає Ірина Твердохліб і про державні будівельні норми та про транспорт у Полтаві, яким можуть користуватися інваліди-колясочники. У місті - лише один тролейбус, пристосований для них. А тому доводиться сподіватися на допомогу сторонніх людей. Ірина відмічає: молодь дуже часто і з радістю допомагає в такій ситуації.

Окрема проблема - заїхати інваліду-колясочнику до магазину, лікарні, житлового будинку. Наразі будинки та офіси, як правило, будують із пандусами - спеціальними конструкціями для користування всіх маломобільних груп населення, в тому числі - і мам із дитячими візками. Втім, дуже часто пандуси будують не за державними будівельними нормами.

За державними будівельними стандартами пандус має бути під кутом 8-10 градусів, а ще - мати поручень чи бордюр. Інваліди-колясочники говорять - знайти такий - майже нереально.

Підніматися на бордюри, на невеликі підвищення можуть інваліди, які мають так звані «активні» коляски, передні колеса у яких відриваються від землі.

/Ірина Твердохліб, провідний спеціаліст відділу по роботі з інвалідами «Спорт для всіх»

Це доступно тим людям, які пройшли підготовку в таборах активної реабілітації. Ці табори існують на Україні протягом 17 років. Вони діють в Євпаторії на базі параолімпійського центру, там іде навчання, як жити людям на таких колясках/

Є проблема і з проектуванням квартир, в яких живуть чи житимуть інваліди, розповідає голова Обласної організації інвалідів Сергій Чумак.

/Сергій Чумак, голова Обласної організації інвалідів

Квартира повинна бути доступна - крім того, щоб можна було спокійно проїхатися по ній, вона повинна бути обладнана ще й досить широкими дверима. Ширина дверей повинна бути не менше 80 см. Якщо брати наші норми, то всі двері, які ставлять у ванну чи туалет, мають трохи звужену конструкцію. Так це ж для людини звичайної, а не на інвалідному візку/

Державою передбачена певна матеріальна допомога інвалідам-колясочникам.

/Сергій Чумак, голова Обласної організації інвалідів

Інваліди отримують засоби протезування: починаючи від інвалідних візків, милиць і закінчуючи автомобілями. Але в цьому році на забезпечення автомобілями не виділено жодної копійки/

Однак, навіть при наявності в Україні такої програми із візками не все так просто. Як свідчить практика, візок можна чекати і тиждень, і місяць. А жити ж якось треба. Тож і доводиться купувати його за власні коши. А коштує він, до речі, не менше чотирьох тисяч гривень.

Новини Полтави

    Погода
    Погода у Полтаві

    вологість:

    тиск:

    вітер:

    Розділи сайту:

    Написати лист в редакцію