За підсумками конкурсу Полтавської міської ради частина віддалених маршрутів залишилася без перевізників

У відеоархіві знаходяться 2 сюжети з такою назвою:
1) Сюжет №1
2) Сюжет №2

Зініційована попередньою владою міська програма «Місто без околиць» за нинішньої каденції може зникнуть із лиця Землі, точніше – з полтавських доріг. На питання, чому віддалені райони міста не мають постійних перевізників, у Міській раді є кілька версій. Знає їх Альона В'язнікова.

5 липня на офіційному сайті Полтавської міської ради та виконавчого комітету був опублікований документ, який стосувався введення в дію рішення конкурсного комітету з визначення переможців конкурсів по перевезенню пасажирів на міських автобусних маршрутах загального користування. Як виявилося, за підсумками конкурсу частина маршрутів залишилися без перевізників. Серед інших тут такі маршрути як «К.Ринок – с. Дублянщина», «Домобудівельний комбінат (ДБК) – м-н Половки», «Вул. Г.Сталінграда – с. Дублянщина», «м-н Огнівка – с. Залізничників». Відтак, не треба добре знати географію міста, щоб зрозуміти: найбільше постраждали мешканці віддалених районів міста. Хоча у прес-службі Міської ради наших журналістів і запевнили, що зовсім без транспорту люди не залишаться – будуть укладені тимчасові договори на обслуговування вищеназваних маршрутів та оголошено повторний конкурс. Та хто з перевізників захоче братися за ці маршрути – невідомо. Бо, за словами самого керівника прес-служби Міської ради, вони (цитата) не є для них виграшними. Тоді виникає питання: як нинішня влада розподіляє маршрути? Їх попередники-транспортники схиляються до думки, що нинішня каденція неправильно виставляє маршрути на конкурс. Для прикладу, раніше так звані «нерентабельні маршрути» давали як-то кажуть в навантаження до прибуткових. Втім, пізніше у Міської ради з'явилася інша версія, чому деякі маршрути не отримали постійних перевізників. Справа, за словами керівника останньої Ігоря Дудки, не у виграшності того чи іншого маршруту, а у якості, яку пропонує перевізник. Тобто, бажаючі возити периферію є, вони просто не дотягують до тих вимог, які ставить міська влада. Наразі ці учасники стали на маршрути тимчасово, але, усунувши всі недоліки, які у них знайшла міська влада, зможуть знову взяти участь у конкурсі. Оголошення про його проведення вже з'явилося у газеті «Полтавський вісник» минулого і цього тижня. Підсумки обіцяють підбити за місяць.

Яка з версій реально має місце, ми залишаємо на суд мешканців Полтави, яким автобуса подекуди доводиться чекати по 40 хвилин, а то і взагалі... ходити пішки.

/Бліци

– Я ще, дівчата, і не знаю, чи він буде. Це Дальні Яківці, №4. Він, буває, іде, а буває – немає і немає. Чекаєш-чекаєш, а його нема

– Стою, немає автобуса вже 40 хв. Повинен був бути о 15.30, а його немає

– І перерви у нас дуже великі. Останній іде о 10.30, а наступний – о 14.30. Як ви думаєте – великі переви? Отак ми й дістаємося

– До ГРЛ о 21.00 вже нічим не доїдеш. Як їдеш на третє зміну, то нічим не доберуся. Іду пішки до Промбази, щоб виїхати/

Та очевидним залишається те, що тенденції до зменшення кількості маршрутів у місті дійсно є. До редакції нашого каналу останнім часом надходить чимало звернень від мешканців віддалених районів – Яківців, Вакуленець, Дублянщини. Люди скаржаться, що їм важко дістатися міста через збої у руху громадського транспорту, а подекуди – і через відміну маршрутів взагалі. Так сталося і на Юрівці. Автобус №12 міської програми «Місто без околиць» з першого травня цього року перестав курсувати дорогами мікрорайону. Цим маршрутом, говорять жителі Юрівки, користувалися переважно пенсіонери та інваліди. Тепер же їх поставили у безвихідь.

/Людмила Писаренко, голова вуличного комітету мікрорайону Юрівка

Виходить, що Юрівка нічим не користується, пільг нема. Старі люди з палками, з костилями ідуть. Говорять: кільцеві тролейбуси пустили, а як до них добраться старим людям?/

Нагадаємо, міська програма «Місто без околиць» була ініційована попередньою владою у 2006 році. Тоді, розповідає її засновник, колишній Полтавський міський голова Андрій Матковський, закупили 17 новеньких автобусів, пустили 11 нових маршрутів та відновили 15 відмінених раніше через нерентабельність. Бо думати в першу чергу, як заробити на перевезеннях, а не про комфорт для людей, для міської влади, певен екс-очільник міста, просто неприпустимо.

/Андрій Матковський, голова Фонду «Полтавська родина»

Ми бачимо зараз, що діюча нині влада перетворила і продовжує перетворювати пасажирські транспорті перевезення в прибутковий бізнес. На нашу думку, це неприпустимо. Тут, в першу чергу, треба думати про людей, щоб люди мали нормальну можливість пересуватися містом, в тому числі – люди пільгових категорій. Ми бачимо, що на автобусах залишилася назва нашої програми, то якщо ви її використовуєте, треба думати не про гроші, не про прибутки, а про людей/

Новини Полтави

    Розділи сайту:

    Написати лист в редакцію