Більше шести відсотків виборців готові продати свій голос

Відео знаходиться в архіві

Ви можете переглянути його за посиланням:
https://yadi.sk/d/yD-3HPzfgNTEg

Трохи більш шести відсотків виборців схильні проголосувати за кандидатів, які запропонують їм подарунки чи гроші, – стверджують соціологи. Полтавці у своїй більшості переконують: вони – непідкупні. Як та хто боротиметься з продажністю голосів та які з цього висновки робити – далі у випуску.

У червні компанія GFK Ukraine провела спеціальне дослідження стосовно готовності українського виборця продати свій голос, – передає Уніан.

За результатами дослідження, для п'ятдесяти двох відсотків пропозиція подарунка не стане приводом для зміни рішення, за кого голосувати, а 29% не схиляються голосувати за таких кандидатів. 30% готові прийняти подарунки. П'яти цілим шістьом десятим відсотка респондентів вже робили пропозиції продати свій голос.

Трохи більше, аніж 6 відсотків виборців, схильні проголосувати за кандидатів, які запропонують їм подарунки чи гроші.

Серед жінок таких більше, аніж чоловіків, на декілька відсотків. Найбільше таких респондентів у віковій категорії 20-29 років. Найменше – в групі 40-49 років.

Більшість тих, хто стверджує, що така пропозиція не вплинула б на їхнє рішення – за кого голосувати – люди з вищою освітою.

61 відсоток опитаних селян відмовилися б від подарунків на противагу сорока восьми відсоткам мешканців великих міст України.

Суттєво відрізняються відповіді на це запитання в залежності від регіону України: 14% мешканців Півночі згодні прийняти такий подарунок, на Заході таких близько 22%, а на Півдні та Сході – по 32. В Центральній Україні ця доля складає 40%, а в Києві росте до п'ятдесяти шести.

У нашому місті полтавці, переконують, не продаються, а якщо так, то за великі гроші.

/Бліци

– Ні

– Не продав би

– Ні, я не продаюсь і не купуюсь

– За сто гривень не хочу, а більше ніхто не дасть

– За тисяч десять/

Представники Комітету виборців України говорять: про таку ситуацію знають і власне працюють над тим, аби зменшити кількість тих, хто сьогодні готовий продатися.

/Євген Янкевич, голова представництва КВУ у Полтавській області

Ми по суті працюємо у двох напрямках: перший – це просвітницький – роз'яснюємо, і другий – моніторимо і подаємо скарги до правоохоронних органів, ЦВК і т.д./

Стоять на варті і громадські організації. В одній з таких – у русі «Чесно» – також моніторять виборчі роздачі подарунків та повідомляють про це відповідні структури. Розробили цілу систему критеріїв оцінки майбутніх кандидатів. Та найголовніше, звертають увагу виборців – ігнорувати тих, хто недостойний в майбутньому відстоювати їхні інтереси у Парламенті.

/Віталій Токовий, активіст громадянського руху «Чесно»

Ми моніторимо, опитуємо, і ми звертаємося не голосувати за тих кандидатів, які підкуповують виборців/

Юристи стверджують: так чи інакше, у суспільстві будуть ті, хто готовий і продати, і купити голос на виборах. Та і одні, і другі повинні розуміти – за це передбачена відповідальність.

/Віталій Нікіпелов, юрист

Відповідно до законодавства, за підкуп передбачено відповідальність – до 3-х років, також за «каруселі» – від штрафів до позбавлення волі/

Виборець, як би там не було, завжди правий – говорить колишній мер Полтави Андрій Матковський, який пройшов не одні вибори. Народ заслуговує на ту владу, яку обирає. Переконаний: полтавці – розумні, зроблять правильний вибір та голосуватимуть за тих, хто думатиме про майбутнє міста, країни, наших дітей.

/Андрій Матковський, голова фонду «Полтавська родина»

С одной стороны, очень грустно, что люди готовы продаваться, с другой – это политики их довели. Жаль, что будет соревнование денег. Выбор за нами: или голосовать за будущее, или за сиюминутную выгоду/

Новини Полтави

    Розділи сайту:

    Написати лист в редакцію