Полтавські світлофори не завжди працездатні

Відео знаходиться в архіві

Ви можете переглянути його за посиланням:
https://yadi.sk/d/gpOBYm7LgPC67

Світлофор цими днями відзначає свій 98-ий рік народження. За свою майже сторічну історію цей прилад трохи вдосконалився, видозмінився та поступово розповсюдився по всьому світу, щоб регулювати дорожній рух та берегти від небезпеки. Наскільки зі своїм завданням справляються полтавські світлофори, дивіться далі.

Перший світлофор був встановлений 10 грудня 1868 року в Лондоні, біля будівлі Британського Парламенту, задовго до розповсюдження автомобілів. Протримався прилад, який працював на газових ліхтарях, менше місяця. Після того, як він, вибухнувши, поранив поліцейського, про світлофори надовго забули. Наступна спроба регулювати рух за допомогою приладу з'явилася тільки майже за 40 років: світлофор, запатентований американцем Ернстом Сирріном, не підсвічувався, а використовував написи «Stop» і «Proceed». Далі були іще спроби. Але Міжнародний день світлофора, який відзначають 5 серпня, був приурочений саме до події, яка сталася в 1914 році. В цей день 98 років тому в американському місті Клівленді з'явився перший попередник сучасних світлофорів. Пристрій мав червоний і зелений ліхтарі, а при перемиканні світла видавав звуковий сигнал. Протягом всього свого існування світлофори пережили відносно невеликі видозміни – керований поліцейським двоколірний пристрій став автоматичним та додав сигнал готовності – жовтий. Крім того, поступово традиційні лампові світлофори замінюються на світлодіодні (вони відбивають сонячні промені, тому їх сигнал гарно видно у будь-яку пору року та час доби). У Полтаві світлодіодні світлофори складають тільки близько 20 відсотків від загальної кількості у 1870 світлових регулювальників. На утримання цих пристроїв в робочому стані, повідомляють у прес-службі міської ради, Полтава щороку витрачає більше 150 тисяч гривень. Чи-то коштів недостатньо, чи міська шляхово-експлуатаційна дільниця (комунальне підприємство, відповідальне за світлофори у місті) не достатньо сумлінно виконує свої обов'язки, бо стан світлофорів у Полтаві назвати робочим можна не завжди. З нагоди Дня народження кольорового регулювальника одне з інтернет-видань нашої області згадало кілька випадків збоїв у роботі світлофорів, які найбільше запам'яталися полтавцям. Так у травні цього року на площі Зигіна світлофор подавав протилежні сигнали. А у червні на тій же площі кілька трикольорових взагалі влаштували так звану дискотеку: один із сигналів – червоний, жовтий або зелений – горів постійно, інші ж довільно блимали. Якимось дивом жоден із цих випадків не призвів до дорожньо-транспортної пригоди. На відміну від того, який до колекції курйозних випадків із полтавськими світлофорами додали журналісти нашого каналу. Регулярні збої у роботі приладу на перехресті вулиць Артема та Шевченка систематично призводять до аварій та змушуть людей боятися переходити дорогу.

/Любов Яківна, мешкає по вулиці Артема

Не працює світлофор дуже часто. Хто винуватий? Хто слідкує за цим, щоб світлофор працював? Але світлофор дуже часто не працює і створюються ось такі аварійні ситуації/

/Надія, мешкає по вулиці Артема

Дуже часто не працює світлофор, виключають його. Якщо навіть і працює о 9 вечора, потім перейти дорогу просто неможливо/

Намагаючись убезпечити своє життя, сумлінні полтавці навіть почали знімати випадки несправності світлофорів на камери своїх мобільних телефонів. Але куди іти із доказом, а головне – хто допоможе вирішити проблему – не знають. Отримавши подібне аматорське відео, наш канал знайшов крайніх. Тож увага: якщо ви побачили несправний світлофор, невідкладно телефонуйте до служби оперативного реагування Полтавської міської ради на номер 1580. Диспетчер повинен терміново передати скаргу до ШЕДу. Нне довіряєте посередникам? Керівник прес-служби Ігор Дудка підказує прямий номер комунального підприємства: 53-25-07. А далі залишається тільки сподіватися на оперативність останніх.

Новини Полтави

    Розділи сайту:

    Написати лист в редакцію