У полтавських автобусах та тролейбусах можуть з'явитися валідатори

Це – обладнання автоматизованої системи оплати проїзду. Можливість введення такої у громадському транспорті Полтави у середу обговорювали в Інституті розвитку міста. До дискусії долучилися посадовці, представники громадських організацій, перевізники, а також фахівці компанії, яка займалася впровадженням цієї автоматизованої системи в інших містах України.

У Полтаві можуть впровадити автоматизовану систему оплати за проїзд в громадському транспорті. Цю перспективу для перевізників та пасажирів у середу обговорюють в «Інституті розвитку міста».

Юрій Сябро, начальник відділу з питань транспортних перевезень та зв’язку Полтавського МВК

- Це електронний квиток, електронна оплата проїзду, щоб можна було вирахувати як пасажиропотік, так і кількість коштів, які люди сплачують за проїзд у транспорті. І із того вже будуть виходити тарифи на проїзд і все інше.

До участі у публічному обговоренні запросили фахівців, які впроваджували подібну систему в інших містах України. Олег Терлецький демонструє сучасні валідатори – пристрої, за допомогою яких відбувається оплата проїзду. Є стаціонарні, є мобільні. Одні приймають тільки картки – банківські чи спеціальні, транспортні, інші – ще й готівку.

Кондуктор може приймати готівку. Що робиться? Кондуктор має свою «Карту кондуктора». Прикладає до терміналу і друкується разовий квиток.

Квиток містить інформацію про транспорт, графік руху, дату і час поїздки. Від цього, кажуть представники компанії-розробника, на деяких маршрутах зафіксоване збільшення виручки: пасажир не може передати комусь свій проїзний талон, кондуктор не може покласти гроші у «свою кишеню». Транспортні картки на n-ну кількість поїздок містяни зможуть поповнювати. Для тих, хто має право на безкоштовний проїзд, передбачені картки пільговиків. Загалом ця система, запевняють експерти, в першу чергу дозволяє вести облік. 

Олег Терлецький, представник компанії, яка розробила систему

- Наша пропозиція яка? Починаємо з мобільного валідатора, кондуктора, створюємо точки продажу/поповнення транспортних карт по місту, збільшуємо кількість транспортних карт, паралельно встановлюємо стаціонарні валідатори. Паралельно при цьому впроваджуємо облік і вчимо людей, люди дивляться, розуміють, що таке транспортна карта, як нею користуватися.

За цією схемою громадський транспорт працює у Луцьку, Тернополі, Хмельницькому, Житомирі. 

Олег Терлецький, представник компанії, яка розробила систему

- Житомир – це у нас тендер по Прозорро був – 8 млн гривень. Тобто, на перший етап на 110 тролейбусів по одному кондуктору-валідатору плюс 50 штук в точки-каси і по одному стаціонарному валідатору на транспортний засіб з друком квитка.

Наразі у Полтаві розроблений проект рішення щодо впровадження автоматизованої системи оплати проїзду у громадському транспорті. До 11 лютого полтавців запрошують надавати до нього свої пропозиції.

Новини Полтави

    Розділи сайту:

    Написати лист в редакцію