У Полтаві відбулась публічна дискусія на тему «Школа – центр демократичної громади»

В ній взяли участь освітяни та представники обласної влади. А проходила подія в рамках реалізації Швейцарсько-українського проекту DOCCU (ДОКУ) «Розвиток громадянських компетентностей в Україні».

Управління, засноване на довірі, а не страху, індивідуальний підхід до навчання, повага до чужих думок та відсутність конфліктів – такі особливості демократичної школи, котру впроваджує Швейцарсько-український проект DOCCU в 8-и областях України. Серед них – і Полтавщина. Головним завдання демократичної школи, говорить керівник проекту, є реалізація формули Школа-Влада-Громада.

Наталія Протасова, керівник Швейцарсько-українського проекту DOCCU «Розвиток громадянських компетентностей в Україні»

- Дуже важливо об’єднати зусилля влади, місцевого самоврядування і школи у роботі по формуванню громадянських компетентностей, демократичної атмосфери в школі та демократичного середовища в кожній громаді.

В рамках реалізації проекту у Полаві провели публічну дискусію на тему «Школа – центр демократичної громади». На думку директора Департаменту освіти і науки облдержадміністрації Олени Харченко, нова українська школа, яка впроваджується в країні, обов'язково має бути заснована на демократичних цінностях. Вони допоможуть дітям реалізувати свій потенціал та сформувати активну громадянську позицію.  

Олена Харченко, директор Департаменту освіти і науки Полтавської ОДА

- Розвиток і формування громадянської компетентності є дуже важливим. Ми будуємо Нову Українську школу. Нова Українська школа передбачає створення сучасного освітнього середовища. Ми маємо сформувати в учнів знання, вміння, навички, ставлення на їх основі, які дозволять дитині вирішувати будь-які життєві ситуації.

Керівник проекту Наталія Протасова зазначає: відповідно до норм нової демократичної школи, вчителі пройшли відповідну перепідготовку, і вже з 1 вересня навчатимуть дітей, акцентуючи увагу на формуванні громадянської компетентності. 

Наталія Протасова, керівник Швейцарсько-українського проекту DOCCU «Розвиток громадянських компетентностей в Україні»

- За оновленими програмами освіти для демократичного громадянства, освіти з прав людини, чому, по суті, і присвячений проект DOCCU, в Інституті післядипломної педагогічної освіти пройшли навчання вже понад 8 тисяч вчителів.

Марина Устенко – директор Попаснянської ЗОШ №21, що на Луганщині. Вже 2 роки вони реалізовують проект по впровадженню демократичної школи. І хоч знаходяться на лінії розмежування вогню, так званої ЛНР та України, проте, розповідає директорка, це не заважає учням та батькам впроваджувати нові методи роботи. 

Марина Устенко, директор Попаснянської ЗОШ №21 (Луганщина)

- Починати проекти нам дуже складно, але, незважаючи ні на що, ми працюємо, творчо працюємо. З того часу, коли почав впроваджуватись проект, процес змін йде. Школа не є ізольованою від влади, від громадськості, батьки є частими гостями в нашій школі.

Окрім публічної дискусії, провели DOCCU-хакатон, на якому учні, вчителі, батьки та представники влади розробили 10 перших кроків до школи дієвої демократії.

Новини Полтави

    Розділи сайту:

    Написати лист в редакцію