На Полтавщині успішно впроваджується швейцарсько-український проект «DOCCU»

Останній спрямований на розвиток громадянських компетентностей, зокрема у шкільному середовищі. З 2016 року навчальні заклади нашого регіону почали долучатися до цього пілотного проекту. Що він в першу чергу дає самим учням та як здатен вплинути на формування активних та свідомих громадян країни – у наступному сюжеті.

Ярослава Визір закінчує 11 клас Розсошенської гімназії. Вона – президент учнівського парламенту. Цей орган шкільного самоврядування допомагає дітям реалізовувати власні проекти та ідеї, а також є одним із елементів розвитку громадянського суспільства.

Ярослава Визір, учениця Розсошенської гімназії

- Коли дитині дозволяють щось робити в школі, вона спочатку цього не розуміє. Адже вдома найголовніші – батьки: мама, тато. А в школі найголовніші – це директор, вчителі, завучі. І коли тобі дозволяють зробити те, що ти хочеш, ти просто рвешся це робити: ти хочеш зробити свято, ти хочеш зробити якийсь флеш-моб. Тобі це дозволяють, і це дійсно цікаво для дітей.

На сьогодні у гімназії діє більше 10 різноманітних проектів. Учні долучаються до допомоги дітям з притулків, підопічним Геріатричного пансіонату, проводять військово-патріотичну роботу, через екологічний парламент вирішують проблеми забруднення навколишнього середовища.

Михайло Колотій, учень Розсошенської гімназії

- За допомогою наших проектів було вивезено в Розсошенці велику кількість баків для збору вторсировини, ПЕТ-пляшок. Можливо, Ви бачили, це – залізні баки. Це саме за допомогою наших проектів.

Активну проектну діяльність учнів підтримують вчителі та адміністрація закладу.

Тетяна Тягнирядно, директор Розсошенської гімназії

- Коли дітки працюють у проектах, по-перше, більша кількість дітей залучається. А по-друге, це те, що вони зробили самі, те, що вони можуть презентувати самі, і те, де вони отримують певний результат.

Ця позиція гімназії дозволила закладу у 2017 році стати учасником швейцарсько-українського проекту «DOCCU». Останній має на меті розвиток громадянських компетентностей в Україні.

Марина Єщенко, зав. центру методології та методики формування цінностей ПОІППО ім.М.Остроградського

- Раніше вважалося, що громадянська освіта є пріоритетом на уроках правознавства, на уроках історії. Зараз ми говоримо про те, що кожен урок, незалежно від того, що це урок математики, чи це урок хімії, але в нього інтегровані оці поняття прав людини, громадянської освіти, демократії і так далі.

У нашому регіоні проект «DOCCU» впроваджується у кількох полтавських навчальних закладах, а також Розсошенській гімназії та Потічанському НВК Решетилівського району. Обласний інститут післядипломної педагогічної освіти реалізує його за двома компонентами: для керівників шкіл і для вчителів.

Марина Єщенко, зав. центру методології та методики формування цінностей ПОІППО ім.М.Остроградського

- Наші курси підвищення кваліфікації в навчальні програми інтегровано такі поняття, як освіта для демократичного громадянства, освіта з прав людини. І в міжкурсовий період ми також працюємо активно з вчителями, керівниками шкіл у напрямку власне розвитку громадянських компетентностей, поширення знань про освіту для демократичного громадянства, освіту з прав людини.

Ці поняття інтегруються в навчальний процес. За рахунок цього, кажуть фахівці, створюється середовище, в якому пріоритетами є верховенство права та права людини, збалансований розподіл повноважень. Реалізацію проекту «DOCCU» у своїх навчальних закладах учні схвалюють та підтримують.

Максим Гриценко, учень Розсошенської гімназії

- По-перше, це щось нове, адже постійно треба експериментувати, робити щось нове, щоб досягти максимального результату у навчанні і взагалі в праці у школі.

Загалом на теренах України проект «DOCCU» впроваджується у 8 пілотних регіонах. Окрім Полтавської, до цього переліку увійшли Київська, Одеська, Херсонська, Дніпропетровська, Івано-Франківська, Львівська та Луганська області.

Новини Полтави

    Розділи сайту:

    Написати лист в редакцію