В очікуванні нових велодоріжок

У Полтаві велосипедисти наражаються на небезпеку через відсутність достатньої велоінфраструктури. Велодоріжки в місті є, але вони не досконалі. Тому ними користуються одиниці. Інші змушені маневрувати на дорогах серед автомобілів. Усе – через відсутність спеціально облаштованих зон. Разом із полтавськими велосипедистами велоінфраструктуру міста перевіряла Крістіна Брігіда.

Велодоріжки по вулиці Яківчанській збудували у 2009 році разом із проектуванням нової проїжджої частини. Вони розташовані з обох боків від автодороги. Довжина однієї – близько 1200 метрів. Євген Асауленко часто користується ними у своїх велопрогулянках. До асфальтного покриття особливих претензій не має, а от дерева заважають.

- Якщо велосипедист буде їхати, то якраз на рівні очей знаходиться ця гілка, і можна доволі серйозно травмувати обличчя.

Заважають велосипедистам і повалені від буревію дерева та пісок. Він постійно засипає доріжку.

- Є тип велосипедів дорожні, шосейні, які мають тонку відносно гуму і які досить нестійкі на піщаній поверхні. Якщо це в повороті, велосипедист може крутнути кермо і може впасти.

Велодоріжка на Яківцях потрібна. По ній люди їздять на роверах до своїх дачних садиб. Довгий час ця велодоріжка біля Дендропарку залишалася єдиною у Полтаві.

Крістіна Брігіда, журналіст

- По вулиці Маршала Бірюзова також є велодоріжка. Її протяжність – близько 1 км. Проте тут на велосипедистів можуть очікувати непередбачувані перешкоди.

У велосипедистів виникають питання і щодо безпечних з'їздів на дорогу. Їх відсутність змушує власників велотранспорту їздити не по велодоріжці, а автошляхом. А це не завжди безпечно.

Марина Зінюха, інспектор зі зв'язків з громадськістю УПП в Полтавській області

- З початку року зафіксовано було 18 випадків ДТП за участі велосипедистів. Здебільшого, звичайно, це із вини самих велосипедистів, також буває не через їхню вину, а з вини автомобілістів.

До тих, хто обирає проїжджу частину, належить Ярослав Кузнєцов. Усе через те, що велоінфраструктуру Полтави хлопець вважає не досить розвиненою. 

Ярослав Кузнєцов, велосипедист

- Чув у нас на Полтаву аж 4 велодоріжки. Це ось ця, на Курчатова на Половках, десь на Маршала і на Браїлках, здається. Але 4 доріжки на все місто... Вони в загальній сумі протяжністю скільки, кілометри 4? Вважаю, що як для міста населенням 300 тисяч це дуже мало. Тим паче, що велосипедистів все більше і більше, особливо в літній період. А просто по дорогах їздити – не зовсім безпечно.

На сьогоднішній день у Полтаві є Концепція розвитку велоінфраструктури. Вона передбачає будівництво спеціалізованих доріжок, парковок тощо.

Оксана Деркач, секретар Полтавської міської ради

- Кожного разу нашим структурним підрозділам кажу: робиться якийсь проект, на стадії проектування звертайтеся до людей, які є нормальними експертами. Робиться капітальний ремонт дороги, тоді всі спільно дивляться і бачать: тут необхідно і можна зробити на цій ділянці велодоріжку, яка колись поступово увіллється в загальну магістраль. І таким чином можна потім вибудовувати маршрути велосипедні.

Місце розташування нових велодоріжок спершу узгоджується з управлінням ЖКГ, потім – із патрульними.

Марина Зінюха, інспектор зі зв'язків з громадськістю УПП в Полтавській області

- Якщо ми вважаємо, що це доцільно, що все це відповідає стандартам, то ми погоджуємо дані об'єкти інфраструктури. Відповідність нормам державного стандарту з приводу ширини, розмірів.

Велосипедисти кажуть: на сьогоднішній день найбільше велодоріжки потрібні по вулиці Небесної Сотні, вздовж бруківки, що веде на Поділ, по «кільцю» та на Зіньківській.

Новини Полтави

    Розділи сайту:

    Написати лист в редакцію