Два з половиною місяці без газу

Мешканці 5 квартир в будинку по вул. Ватутіна, 21 опинилися в заручниках ситуації. «Полтавагаз» відімкнув газопостачання через аварійний витік газу 23 травня, а поновлювати відмовляється. Вказують на ЖЕО №2. Без їх дозволу не мають права проводити роботи. Комунальники, в свою чергу, теж відповідальними себе не вважають. Боргів у мешканців немає, як і газу. 

Це Ігор Свалов. Він – власник однієї з квартир в цьому будинку. Проблема з газопостачанням виникла вперше, але рішення знайти самостійно не можуть.

Ігор Свалов, власник квартири

- Я відправився в «Полтавагаз», у відділ експлуатації. Всі прийняли документи, дали бланк на підключення, я написав. Запитав, коли підключать, а у відповідь – чекайте. Пройшло 2 тижні, але ніяких результатів. Я знову звернувся в «Полтавагаз», потрапив до заступника керівника.

Такі ж візити були і в ЖЕО №2. Після відключення газопостачання життя мешканців змінилося. 

- І як тепер готуєте їсти?

- Як-як, ось як, бачите. На газовій плиті стоїть електроплитка. На ній і готуємо їсти. 

- Це вже два місяці так?

- Так, два місяці. Замість газу використовуємо електроенергію. Яка сама по собі – не дуже дешева річ.

Ми звернулися в «Полтавагаз», щоб дізнатися, в чому ж причина відсутності газопостачання. Факт відключення не заперечують.

Ольга Левченко, прес-секретар «Полтавагазу» 

- Щоб попередити виникнення аварійної ситуації, фахівцями «Полтавагазу» було обмежено газопостачання до даних квартир – 5 квартир в одному із стояків. Про відповідну ситуацію було повідомлено балансоутримувача даного будинку КП ЖЕО №2, також голову відповідної районної ради, і Головне управління державної служби України з надзвичайних ситуацій в Полтавській області. 

Поновити ж газопостачання не можуть, адже спираються на умови договору про експлуатацію складових газорозподільної системи.

Замовник повинен протягом 10 робочих днів з дати отримання повідомлення повідомити Виконавця про спосіб проведення капітального ремонту (Виконавцем чи із залученням спеціалізованих організацій) або про відмову про його проведення. 

За коментарем наша знімальна група завітала й до ЖЕО №2.

Михайло Лукін, заступник начальника ЖЕО №2

- Ми не можемо розрахувати людям, і в нас немає юридичного права людям виставити рахунки за обслуговування газових мереж. «Полтавагаз» повинен займатися цим питанням. У нас пройшли судові засідання по цьому питанню, апеляційний суд визнав, що ми праві.

«Полтавагаз» не може поновити газопостачання без відповіді балансоутримувача, тобто, ЖЕО №2. Комунальники ж впевнені, що це теж – не їх компетенція, адже в тариф не закладені кошти за обслуговування мереж. А люди більше 2 місяців без газопостачання. 

Щоб розібратися, що робити полтавцям, ми звернулися за допомогою до юриста. Богдан Яненко вважає: є два варіанти вирішення ситуації: мирна або через суд. 

Богдан Яненко, юрист 

- Якщо їм нічого не вдалося, то я б рекомендував ще б спробувати звернутися до місцевих органів влади з листами, в яких би йшлося про  вирішення цієї проблеми. А саме: до Полтавської ОДА чи міської ради. Якщо і дані державні органи не в змозі домомогти, то дане питання буде вирішувати в судовому порядку.

Юрист радить: для судового засідання мешканці будинку мають зібрати матеріальну базу доказів та вказати законодавчу базу, якою вони керуються. А тим часом мешканців 5 квартир живуть без газопостачання. Але залишати цю ситуацію так не збираються. 

Новини Полтави

    Розділи сайту:

    Написати лист в редакцію