Будівництво першої бетонної дороги на Полтавщині

На Полтавщині на автодорозі Дніпро-Царичанка-Кобеляки-Решетилівка розпочали будівництво першої бетонної дороги за часи незалежності. Автошляхів з таким покриттям за останні десятиліття в нас в області не будували. Зараз роботи тривають в Кобеляцькому районі. Ширина проїзної частини збільшилася на три метри. В кожну сторону буде збудовано по дві смуги руху. Товщина нового покриття становитиме 74 сантиметри.

Це дорога сполученням Дніпро-Царичанка-Кобеляки-Решетилівка. Щодня автодорогою Н-31 проїжджає понад 10 тисяч автомобілем. Більшість – великогабаритні. Шлях популярний. Він з'єднує по найкоротшій відстані Дніпро з Полтавою та Києвом. Сьогодні тут триває реконструкція. Її жодного разу не проводили з часу будівництва дороги – з 50-60-х років минулого століття. Необхідність ремонту обумовлена незадовільним станом дорожнього покриття. За висновками комісії, воно на 60% не відповідає вимогам за міцністю, на 50% не відповідає вимогам за рівністю. Роботи виконує компанія «Альтком», яка отримала перемогу в аукціоні в системі «Прозорро». Раніше вони будували аеропорт у Львові та Донецьку. Серед таких працівників – і Ігор Постушенко.

Ігор Постушенко, водій

- Бетон возимо, грунт возимо. Як виходить, і 10, і 15 разів возимо. Коли як, і від погоди все залежить.

Цементобетонні дороги більш стійкі до зносу. У літній період асфальтове покриття значно нагрівається, від чого погіршуються його характеристики. У цементобетонному покритті таких проблем немає. Воно у 5-7 разів міцніше за покриття з асфальтобетону. Участь у будуванні беруть й геодезисти.

Олександр виконує розбивку за допомогою спеціального вимірювального пристрою – тахеометру.

Олександр Левік, геодезист

- Тому що це дорога першого класу. Першої категорії. Я вважаю, що без хорошої геодезичної підтримки взагалі таку дорогу побудувати неможливо.

 Підрядна компанія працює на об'єкті цілодобово. На ділянці протяжністю майже 1 км вже укладений шар з цементогрунту товщиною 30 см.

Євген Швайко, виконкроб компанії «Альтком»

- Було вкладено шар дорожнього одягу з ґрунту та цементу товщиною 30 сантиметрів. На даний момент проходить вкладання тощого бетону товщиною 18 сантиметрів. Після буде вкладатися важкий бетон товщиною 26 сантиметрів.

Всього товщина «дорожнього одягу» складатиме 74 сантиметри. Буде змінено й ширину покриття. Сьогодні на всій протяжності дорога має ширину 7 з половиною метрів. Після реконструкції – 10 з половиною метрів. Замість двох смуг буде збудовано чотири: по дві смуги руху в кожному напрямі.

Новини Полтави

    Розділи сайту:

    Написати лист в редакцію