Без щоденників, оцінок і домашніх завдань: цієї осені стартувала Нова українська школа

3,5 тисячі учнів вперше пішли до полтавських шкіл. Працювати в нових умовах почали і вчителі. Тож ці три тижні стали випробовуванням і для них. У чому особливості Нової української школи дізнавалась Анна Ружін.

Так тепер виглядає клас Нової української школи. І це не столиця, а одна з полтавських шкіл. Клас змінився як ззовні, так і методика проведення занять. Кожен день розпочинається з ранкових зустрічей. На них – нові інтерактивні ігри, серед яких і визначення настрою малечі.

- Ось подивіться, будь-ласка, скільки веселих настроїв у нас є. Настрій задумливий. Одна дитина прийшла сьогодні до школи у засмученому настрої, злому. Рекомендується на таку дитину протягом дня звертати менше уваги, у тому плані, щоб не запитувати її на уроках. Ця дитина, яка прийшла зла до школи, може взяти ось таку скриню гучних голосів і прокричати в неї про свою проблему.

Крім цього, у малечі з’явилися нові сигнали для вчителя.

- Якщо маєш запитання, тихо ти сигнал давай. Діти під час уроку мовчки піднімають кількість пальчиків, і вчитель бачить, що дитині потрібно вийти в туалет. Я махаю головою і вони відразу виходять. Чи якщо потрібно загострити олівець. Нам тепер можна на уроці попити води. І вони про це знають. Згоден – не згоден: щоб не кричати я не згоден, ні не так, показують мені пальчик і відразу привчаються до роботи.

Одна із новацій – зміна меблів.

- Але вони не тільки приємні на колір, а й дуже зручні у використанні. Вони дуже легко трансформуються в групи, пари. Стільчики трохи важкі, але це спеціально, щоб дитина не впала. А парти легко соваються і діти можуть трансформувати. Ще дуже добре, що це парти-трансформери. Коли дитина буде рости за зростом, то парта буде рости разом з нею.

Рюкзак - не потрібен. Клас відтепер поділено на зони: навчальну, інтерактивну, ігрову, творчу, а також живий куточок, зону відпочинку, бібліотеку і вчительське місце. Шафи теж зникли. Замість них – полички, де кожен учень може покласти свій лоток з приладдям. Кожного дня виділяють тему, над якою працюють учні. Її пишуть на інформаційній дошці. Долучаються до навчання і через живу природу, спостерігаючи за тваринами. Для моторики рук в малечі тепер є набори конструкторів Лего.

Ольга Кривенко, вчитель початкових класів Полтавської гімназії №31

- Емоції зашкалюють просто. Першого тижня було дуже важко, звикали ми один до одного, звикали до нового навчального середовища та нових методів викладання. І уже зараз ми повністю працюємо у Новій українські школі. Дуже задоволені діти, задоволені батьки і дуже задоволені результатами ми – вчителі.

Оновлений вигляд мають не лише класи, а й коридори шкіл. Все сприяє розвитку та творчості. Усі полтавські школи мають оновлені кабінети. Не є винятком і цей навчальний заклад. Кабінети схожі, але не такі. У кожного вчителя свій авторський стиль та бачення.

Наталія Гонжак, директор Полтавської ЗОШ №26

- Класи нашої школи укомплектовані максимально тим що вже є для нової української школи. Ми все це отримали. Працював педагогічний колектив, дуже багато зробили вчителі, допомагали батьки. Оці всі цифри, пазлики, класики, які намальовані – це можливість не тільки відпочивати, а й розвиватися та навчатися, а головне – рухатися вперед.

Всі вчителі пройшли спеціальні курси перекваліфікації для викладання за програмою НУШ. І мають відповідний сертифікат.

Займалася навчанням педагогів методист Ніна Бондаренко. Усе за програмою та спеціальною літературою.

Ніна Бондаренко, методист міського методичного кабінету Управління освіти

- Я просто поділила по 8 чоловік у групах і люди таким чином працювали. Знаєте, на перших тренінгах було спостерігати надзвичайно цікаво: один сидить – не сприймає, а просто сидить і слухає. В іншого захоплення на обличчі і бажання йти вперед.

Оцінювання учнів – теж змінилося.

Олена Харченко, директор Департаменту освіти і науки Полтавської ОДА

- Раніше оцінювання було каральним – отримав погану оцінку – значить погано. Кращу – значить краще. У Новій українській школи передбачається оцінювання не каральне, а спонукальне. Дитина повинна сама, а якщо необхідно, за допомогою вчителя виправити свою помилку.

Навчатися тепер будуть 12 років, а не 11, як було раніше.

Олена Харченко, директор Департаменту освіти і науки Полтавської ОДА

- Це саме той час, коли дитина має усвідомити свій майбутній шлях. Початкова школа, базова і профільна. От саме профільна школа дасть змогу дитині зрозуміти: чи отримати робітничу професію, чи отримувати далі знання у вищому навчальному закладі.

Це лише старт Нової української школи, але освітяни вірять в її успіх. Адже результати помітні уже зараз, через 3 тижні після початку навчання.

Новини Полтави

    Розділи сайту:

    Написати лист в редакцію