Транспортний коллапс через тариф

Вони не можуть домовитись, а в результаті – страждають полтавці. З прийняттям тарифу 4 гривні. Більшість перевізників зменшили кількість транспортних засобів на маршрутах. Як результат: у віддалених районах міста полтавці годинами чекають на зупинці, аби дістатися на роботу. Чому така позиція перевізників? Та як на це реагує місцева влада? Розбиралась Ірина Щербак. 

Аби дістатись на роботу, Наталія Мацько простояла на зупинці «Боженка» майже годину. Маршруток мало, а ті, які їдуть, всі переповнені. 

Наталія Мацько, полтавка 

- Жодна з маршруток, яка йшла зі сторони Розсошенців до центру, не зупинялась. На роботу я не запізнилась. Тому, що прийшов тролейбус «3» і я встигла на роботу. Проте, я дуже змерзла, поки чекала.

З Левади також люди не могли доїхати до центру.

полтавка

- Стояла на зупинці. Маршрутки просто проїздили повз. Через годину таки влізла. Саме те слово - влізла. І всю дорогу їхала здавлена іншими людьми. Жах.

Полтавські перевізники підтверджують факт зменшення кількості автобусів на маршрутах. Це, пояснюють, через тариф в 4 гривні. За їх словами, цієї суми не вистачає ні на обслуговування, ні на зарплати водіям. В Оксани Андрієвської з 7 транспортних засобів. По місту курсує половина. 

Оксана Андрієвська, приватний перевізник

- Моїх транспортних засобів виїжджає всього 4 штуки. Транспортних засобів на Вакулинці, замість 15 - 11. Це не мій маршрут, але я знаю. І така тенденція по всіх маршрутах міста. Транспортних засобів зменшилось на 30-40 % в залежності від часу і дня неділі. Тому, що на вихідних їх виїжджає ще менше.

У понеділок в маршрутках з’явилось наступне повідомлення: 

«З 4 грудня нам доведеться зняти кожен п’ятий автобус на маршрутах. Тому розраховуйте свій час. Політики тиснуть на наш бізнес. А несправедливо встановлений тариф у 4 гривні, нам просто не лишає іншого виходу, як припинити роботу великої кількості автобусів. Нинішні ціни на пальне і запчастини дуже високі. Тому сьогодні рентабельний тариф для Полтави - 8 гривень. З повагою, члени Асоціації перевізників Полтави».

Ми зустрілись з секретарем міської ради. Олександр Шамота назвав такі дії перевізників шантажем. Більше того, в планах міської влади зробити транспорт комунальним. 

Олександр Шамота, секретар Полтавської міської ради

- Тоді не буде жодних проблем з графіком руху з кількістю тролейбусів, автобусів. І зі всіма тими проблемами, з якими ми зіштовхуємось. Перевізники через свою жадібність змушують міську владу, таким чином, підвищити вартість проїзду до 8 гривень. Цього не буде.

Заступник міського голови з питань ЖКГ Олексій Чепурко розповів: тариф буде підніматись. Наразі ведуться розрахунки щодо оптимальної і справедливої ціни. 

Олексій Чепурко, заступник міського голови з питань ЖКГ

- У нас іншого шляху немає і ми вийдемо на підняття тарифу. Зараз перевізники мають надати свої розрахунки. Ми дали доручення нашому Полтаваелектроавтотранс робити розрахунки. Ми зараз з перевізниками знаходимось в діалозі. Ми спілкуємось і намагаємось вийти на якесь консолідоване рішення. 

І поки перевізники не виїзждають на маршрути, людям доводиться мерзнути на зупинках. Або ж раніше виходити з дому та ходити пішки. Наталія Мацько вже знає, як вийти з ситуації.

Наталія Мацько, полтавка 

- Я напевно буду йти десь ближче до центру. І там сідати на транспорт, який їде із Алмазного, із Садів.

Новини Полтави

    Розділи сайту:

    Написати лист в редакцію