Нові штрафи для «євроблях»

Попри постійні акції протесту власників авто на єврономерах у листопаді Верховна Рада ухвалила законопроект №8488. В ньому прописано міри покарання за користування автомобілем на іноземних номерах. Що ж загрожує таким водіям, дізнавалась Ірина Щербак.

Іван Лобанов їздить на Volkswagen Golf Variant. Придбав авто у вересні цього року в Литві. За неї водій віддав 2 500 євро. В Україні така б коштувала значно дорожче. 

Іван Лобанов, водій 

- Це більш доступно. І якщо брати аналог нашого виробництва, то це буде консервна банка. А європейська машина набагато комфортніша і безпечніша.

За новими правилами громадяни, які порушили строк транзиту авто на іноземних номерах, а це – не більше 5-10 днів, мають сплатити наступні штрафи. 

Менше 1 доби – 170 грн.

1-10 діб – 3 400 грн.

10-20 – 8 500 грн. 

Більше 30 днів – 170 гривень + конфіскація авто. 

За протермінування авто в режимі «тимчасового ввезення», більше 1 року, необхідно викласти:

До 3 діб – 850 грн. 

10-20 діб – 17 000 грн.

20- 30 – 85 000 грн. 

Більше 30 днів – 170 000 грн. з конфіскацією транспортного засобу.

Разом з цим водій, котрий ввіз авто в Україну в режимі «транзиту» чи «тимчасового ввезення», не може використовувати його в підприємницьких цілях. Чи передавати автівку іншій особі. За порушення цих правил – штраф 34 тисячі гривень. 

Сплачуватимуть штрафи й громадяни, котрі взяли таке авто в користування. При першій фіксації – 8 500 грн. При повторній – 17 000 грн. А також порушника позбавлять права керування транспортних засобів. 

Представники громадської організації «Авто.Євро.Сила» не погоджуються з новими стягненнями. 

Олександр Чернявський, голова ГО «Авто.Євро.Сила»

- Якщо вводиться нормальна система оподаткування, то тоді можна розмовляти про якісь штрафи. Якщо вводиться так, що кузова завозять олігархи за нульовим розмитненням. А людина повинна завозити сюди автомобілі з розмитненням 100-200%. То про які штрафи може йти мова.

І хоч зміни до закону внесені, «Авто.Євро.Сила» продовжуватиме боротись. 

Олександр Чернявський, голова ГО «Авто.Євро.Сила»

- Ми створили зараз велику платформу з іншими громадськими організаціями. І будемо від мільйону людей виставляти свої об’єднані вимоги до Президента. Це скасування акцизу взагалі. Якщо ми говорили про віковий коефіцієнт, то зараз взагалі він буде скасований цей акциз. Це те, що ми будемо вимагати.

Нові повноваження отримали й поліцейські. Тепер вони мають право зупиняти автівку на іноземних номерах. Перевіряти необхідну інформацію та виписувати штрафи. До нових обов’язків полтавські поліцейські ще не приступали. 

Наталія Ширіпова, прес-офіцер патрульної поліції Полтавської області

- Поки немає роз’яснення законодавства та механізму накладення штрафів. Поки, що ми не штрафуємо і будемо опиратися на досвід наших колег, де є прикордонники. В нас немає бази з якою ми не можемо перевіряти ці автомобілі.

Якщо людина порушує законодавство, вона має понести відповідальність, вважає Іван Лобанов. Найближчим часом водій планує розмитнити свою автівку. 

Іван Лобанов, водій 

- Авто має бути розмитнене за законом. Я підтримую це. Тоді я – повноцінний власник цього авто. І можу вільно ним користуватись.

Штрафувати водіїв почнуть за півроку, після набуття чинності змін до Податкового кодексу. Їх ухвалили 8 листопада. 

Новини Полтави

    Розділи сайту:

    Написати лист в редакцію