Моніторинг чи суд: що краще мінімізує порушення у сфері закупівель

В Інституті аналітики та адвокації проаналізували статистику розгляду адміністративних справ, що стосуються порушення законодавства про закупівлі на Полтавщині.

Протягом 2018 року у судах Полтавської області розглядали 14 справ про адміністративні правопорушення законодавства про закупівлі за статтею 164-14 КУпАП. Для порівняння, у 2017 та 2016 роках судами розглянуто усього по 4 адміністративні справи.

Уникнення процедур закупівель та недотримання порядку оприлюднення інформації про них - такими є порушення в більшості випадків. Протягом 2018 року оштрафували двох осіб, проте одне рішення про накладання штрафу скасовано судом апеляційної інстанції.

Більшість осіб суд визнав винними, але звільнив від відповідальності за малозначність правопорушення, обмежившись усним зауваженням. Також справи закривали через закінчення строків накладання адміністративного стягнення або через відсутність в діях особи складу адміністративного правопорушення.

Відмітимо, що попередження порушень є більш дієвим інструментом впливу, що здійснюється шляхом проведення моніторингу закупівель. Реалізація цих повноважень відноситься до органів державного фінансового контролю. З 27 січня 2018 року набрали чинності зміни до законів щодо порядку здійснення моніторингу публічних закупівель (ст. 7-1 Закону “Про публічні закупівлі”). Запроваджений моніторинг закупівель покликаний саме попереджувати порушення.

Максимальний строк моніторингу процедури закупівлі складає 15 робочих днів. Після чого контролерами приймається висновок про наявність чи відсутність порушення. У разі його виявлення, Замовник має або усунути порушення, або повідомити причини неможливості цього зробити, або заперечити висновок.

"Уся інформація щодо моніторингу знаходиться у вільному доступі, тому і замовники, і учасники та інші зацікавлені особи можуть із нею ознайомитись. Все це підвищує прозорість діяльності контролерів. Моніторинг закупівель має спростити роботу аудиторів, адже проводиться він дистанційно (без виходу на об’єкт) та публічно. Цей інструмент сприяє попередженню порушень, обміну інформацією між замовниками та аудиторами в електронному вигляді", - прокоментувала консультант із закупівель Поліна Колганова.

Управління Північно-східного офісу Держаудитслужби в Полтавській області почало моніторити публічні закупівлі через систему Prozorro у листопаді 2018 року. За три місяці прийнято 30 рішень щодо здійснення моніторингу. Із них більшість за ініціативою самого органу, 3 - за зверненнями громадських організацій, 1 - за інформацією оприлюдненою у ЗМІ, 4 - за ризик індикаторами та 1 - за зверненням органів влади або органів місцевого самоврядування. Замовники уже почали усувати знайдені аудиторами порушення.

Довідково: Матеріал підготовлений у рамках Антикорупційної ініціативи ЄС в Україні (EU Anti-Corruption Initiative) - найбільшої програми підтримки України з боку ЄС в сфері боротьби з корупцією. Програма фінансується ЄС та співфінансується і впроваджується Данською агенцією з міжнародного розвитку (DANIDA).

Новини Полтави

    Розділи сайту:

    Написати лист в редакцію